Temps fora

El Racó de Pensar d’adults i educadors

0

La tornada a l'escola!

Quan pregunto als nens si tenen ganes de tornar a l'escola, les seves respostes solen anar en la línia de “a mitges” o “mig-mig”, com diuen ells. Un d'ells, a qui li agraden molt les mates i calcular-ho tot, molt seriós em va dir “home és que porto casi 90 dies sense anar a l'escola!” La seva cara i el seu to de veu ho deien tot, va ser com un “et penses que es fàcil desprès de gairebé tres mesos tornar a agafar el ritme?” La majoria de nens experimenten aquest sentiment i és totalment normal desprès de molts dies de piscina, platja, muntanya, casals d'estiu, activitats en família, tot el...
0

Els Trastorns de l'Espectre Autista (TEA)

Ahir 2 d’abril va ser el dia mundial de l'Autisme, per això en aquest post vull aportar el meu granet de sorra a fer difusió de què són i què suposen els Trastorns de l'Espectre Autista. Actualment parlem d’un espectre de simptomatologia, d’un contínuum de símptomes que van de més a menys afectació, per tant dins dels TEA hi ha un grup molt heterogeni de nens amb maneres de ser i de funcionar molt diferents, a les quals es suma la personalitat, el nivell cognitiu i les característiques pròpies de cadascú, però sí tenen en comú, en major o menor grau, certes característiques i aquestes són...
0

Ja han arribat els Reis Mags!

Aquest matí he estat en un concorregut centre comercial, he intentat comprar el més ràpid que he pogut i sortir el més aviat possible! Botigues plenes a vessar, algunes de rebaixes, altres no, altres a mitges, cues quilomètriques a les caixes, més cues per embolicar els regals, passadissos per on costava avançar, marees humanes, etc... I quan ja sortia, veig una llarga cua, però aquesta molt diferent, tot de carones il·lusionades amb la seva carta a la mà, m’he estat una estona contemplant els que anaven arribant on era el rei mag i el seu patge, increïble, mentre els adults anàvem per...
0

Educació Emocional

  Vivim en una societat on aparentar, demostrar i tenir semblen estar cobrant molta importància, però no ens enganyem, el que compta és el que som no el que aparentem ser, tots tenim una manera de mostrar-nos a la societat, com a éssers humans ens agrada rebre l’aprovació de l’entorn, és inevitable, però quan la manera com ens mostrem dista molt a com som hi ha un problema gros, per tant quan més ens coneguem i cultivem per dins menys serà la distància entre el que som i el que volem ser. Si ensenyem als nens a fer-ho des de petits els donarem eines molt potents per a gaudir de la vida....
0

Estil Educatiu i Adolescència

  L'adolescència és un període difícil, es produeixen gran quantitat de canvis a nivell biològic, psicològic i social. Les relacions socials cobren protagonisme, els joves se senten plenament identificats amb els seus iguals, els amics íntims són molt importants, volen ser acceptats pel grup, “passen” dels adults, pares, mestres i psicòlegs “no els entenem”, “només a ells els passen certes coses o són tan especials”, predomina la labilitat emocional i els canvis d'opinió, la seva identitat s'està formant i exploren diferents formes d'expressar-la, canvien de manera de fer, de parlar, de...
0

Estil Educatiu al llarg de la infància

  L'estil educatiu és quelcom implícit,emocional i en certa manera inconscient, descriu la interacció de pares-fill a través d'un ampli ventall de situacions. Aquesta interacció afecta al desenvolupament emocional de l'infant. Els pares generalment utilitzen una barreja de dos components principals en l'educació dels seus fills, el control i el caliu emocional. El control té dues vessants, d'una banda la part conductual que inclou aspectes de vigilància i protecció, d'altra banda la part psicològica o el voler influenciar en com han de pensar o ser els infants. El control conductual és...
0

Desenvolupament social i emocional

  Hola! Desprès de llegir i utilitzar en diverses ocasions com a material de consulta els blogs que hi ha en aquest espai, decideixo posar-hi el meu granet de sorra, espero que us agradi! M’agradaria dedicar les tres primeres entrades als que jo considero els puntals d’un creixement idoni, en primer lloc, és molt important que els pares coneguin les fases d’un desenvolupament sa, que toca i que no toca a cada edat, en segon lloc, és indispensable adaptar les nostres pautes educatives a cada etapa del desenvolupament i per últim, cal proporcionar als infants una bona educació...

Marina Monguillot

Marina Monguillot

Fa alguns anys tinc la sort d’unir vocació i professió treballant amb nens i adolescents. La meva experiència professional va començar amb adults i joves, treballant amb adolescents va créixer el meu interès per aquesta etapa del cicle vital, així com per els trastorns que es gestaven en aquest període i en el període infantil. Moguda per aquest interès, començo a formar-me i a exercir exclusivament en l'àmbit infantil i juvenil.

Al 2008 realitzo un Màster Oficial de Recerca en l'especialitat de Psicologia Infantil, aquest em condueix als estudis de Doctorat en Psicologia Clínica Infantil i Juvenil, al 2012 finalitzo la meva tesi sobre Estils Educatius Paterns i la seva relació amb l'Ansietat Infantil, àrea sobre la qual segueixo investigant a la Unitat de Recerca de Psicopatologia Infantil de la UAB, dins la mateixa unitat coordino un projecte sobre Detecció Precoç de Trastorns Conducta Disruptiva i col·laboro com a docent del Màster de Psicopatologia Clínica Infanto Juvenil, tasca que combino amb la pràctica clínica dins l'equip multidisciplinar d'ARA Institut de Psicologia i Teràpies pel Benestar http://arapsicologia.com/ca/