Som la llet

Alba Padró i Arocas

Com vendre el producte

El diccionari defineix publicitat com: Comunicació massiva que té per objecte informar, persuadir i aconseguir un comportament determinat de les persones que reben aquesta informació.

Si la llet materna fos un producte el voldríem vendre'l,huríem defer-ne publicitat de la mateixa manera que ens venen la llet artificial: a la televisió, a les revistes, a la farmàcia... Avui tres exemples de compodem vendrela lactància. El primer un anunci de televisió, el segon aparegut al Facebook de moltes amigues, i el tercer una publicitat directe en un supermercat.

Heu vist el vídeo de la part superior? "Nada como mamá, nada como mamar". Aquest anunci es va poder veure a televisions autonòmiques d'Espanya i em sembla una bona manera de vendre el producte. I ja sabeu que no m'agrada fer proselitisme de la lactància però síaquesta manera d'explicar les coses tal i com són. És una bona manera de reflexionar i entendre què podem fer i quin és el nostre súper poder! És fàcil i directe. Però és cert, només explica la part bonica de la lactància.

El segon. Una amiga va publicar això al seu perfil del Facebook, talment com si la llet materna fos un medicament i es vengués en farmàcies aquest seria el prospecte:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nom comercial: Teta®, pit® o popa®

Principi actiu: Llet materna humana.

Composició: Variable. Varia segons la hora del dia, de pit a pit, de presa a presa,al llarg de la mateixa presa i a mesura que la criatura creix, però sempre s'ajusta al que el nadó necessita en cada moment.

Excipients: Contacte físic, contacte visual, calor, olor de mare, batecs cardíacs, somriures, carícies, amor en general.

Indicacions: Utilitzar com aliment exclusiu durant els sis primers mesos de vida de tots els nadons: sans, malalts, nascuts a terme, prematurs, adoptats... Com a base alimentària i tractament de primera línia davant de qualsevol caiguda, plor, malaltia o quadre d'insomni fins als dos anys d'edat o més.

Contraindicacions: Molt escasses.

Posologia: Administració per via oral i a demanda

Criaturesentre 0 i 3 mesos: Entre 8 a 12 vegades al dia.

Criaturesentre 3 a 6 mesos: La criatura decidirà la posologia però no menys de 8 vegades al dia

Nens de més de 6 mesos:

Abans de qualsevol altre menjar. I quan la criatura o la mare o requereixin.

De 6 mesos a 1 any:

Quan la mare o la criatura ho requereixin

1 any o més:

Si fins ara ho heu fet tant bé... seguiu així.

Cal parar cura a com el nadó s'enganxa al pit. Si teniu dubtes, dolor o la criatura no guanya pes consultar amb el grup de suport a la lactància materna més proper al seu domicili.

Intoxicació o sobredosi: La llet materna és atòxica, no pot produir intoxicació. Tampoc s'han descrit casos de sobredosi. Per la seva naturalesa i forma d'administració, la mare pot administrar en tantes dosis com vulgui al llarg del dia.

Efectes adversos: No s'han descrit efectes greus, però causa dependència i adició a mares i criatures.

Presentació: Envàs de dos pits auto-recarregables, de mides variables i colors variables. Les diferencies exteriors no modifiquen la composició interior.

Preu: Gratuït. No es ven en farmàcies.

Condicions de prescripció: Sense recepta mèdica és prescriu a totes les criatures i a totes les mares que vulguin iniciar l'aventura.

Advertència: Deixeu-vos sempre a l'abast de les criatures. Les restriccions poden interferir en el seu bon funcionament.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Està molt bé, no us sembla? És força real i no tot el que explica és positiu. Utiliza l'humor per informar i fer un símil amb qualsevol altre medicament d'ús habitual.

També he recordat aquesta foto. Si mal no recordo es unaimatge feta a Argentina on es van posar "a la venta" aquests cartrons de llet materna. Evidentment al seu interior no hi ha llet materna, només hi ha informació sobre lactància però fa patxoca veure aquest envàs flanquejat pels pots de llet artificial. Un altre bona manera de vendre el producte i arribar a les dones amb facilitat. Una manera de donar visibilitat a lactància que a vegades és el que tenim més a prop però el que menys coneixem.

La publicitat sembla que otorga presitigi i veracitat!

La publicitat serveix per vendre i ens hauria de permetre fer difusió de la lactància sense ser agressives o radicals, simplement informar de manera neutral i científica de la realitat. Però la lactància no mou pasta, potser per això no interessa fer-ne massapublicitat.

Bé, jo des de aquí us seguiré venent el que m'agrada sense esperar res, ni guanyar-hi res, només per plaer.