Som la llet

Alba Padró i Arocas

Segells de confiança

-

Després de l’entrada de divendres i explicar-vos que la llet artificial és tota similar per llei, vull intentar entendre per quina raó l’AEPha de donar el seu segell a certes marques que fabriquen llet i potets.

.

Sé perfectament que enaquesta vidatenir ètica i no sucumbir a la temptació dels diners és complicat i més en els temps que corren en que trobar finançament per investigacióésmés difícil que veure elefants voladors!

No és nou, gens ni mica, però últimament el segell de l’AEPapareix en tota classe de productes. A mi que el segell de l’AEPaparegui en una colònia per bebès, en bolquers o tovalloles pel cul del nadómelarepampinfla. Si ells creuen que el producte x es mereix portar el seu segell decol·laboració,potser tenen raó i han realitzat una revisió a fons del producte que ens garanteix la seva innocuïtat per les criatures.Per què, el segell de l’AEPen els productes, quèindica?

Em comentava una mare que ella comprava una determinada colònia perquè l’AEPposava el seu segell, el que aquell detall li “deia” era que aquell era un producte segur i de confiança. Un producte que podia comprar ambtranquil·litatperquè l’avalavad'ungrup de pediatres, un grup d’experts en la salut infantil. Que evidentment han de voler el millor per la criatura, no????

Perfecte, però què passa si el segell de l’AEPés en un grapat de productes no massa saludables com galetes, cereals per esmorzar..iencara pitjor què passa si l’AEPavala amb el seu segell potets o llets artificials? Quin missatge transmeten als consumidors?

Només cal donar una volta pels arxius de l’AEPi les fotos dels congressos; són plens d’estants dels patrocinadors, com no... Entenc que mantenir-se al marge de grans empreses ha de ser complicat, entenc que calen diners per formació i per beques... Però no puc entendre que aquests diners provinguin d’empreses i farmacèutiquesquevenen productes que no promouen la salut de les criatures.

He fet una voltapelcodi d’ètica de l’AEPbuscant quina relació diu que cal mantenir amb les empreses(subratllo els punts rellevants):

L'evidència de la influència de la indústria farmacèutica i de tecnologia en la pràctica mèdica,en la investigació i en l'educació no deixa d’augmentar i planteja potencials conflictes d'interessos i problemes ètics. Encara quea vegadespuguihaver-hidivergències entre l'ètica de la medicina i l'ètica dels negocis(indústria),ambdues són legítimes,i unacol·laboracióprudent i reflexiva dels metges i la indústria poden recaure en el benefici del pacient.

Les relacions de patrocini en què la indústria o institucions públiques financin activitats de l'AEPs'han d'establir sobre la base que siguin beneficioses per a ambdues parts,sempre que no entrin encol·lisióamb els interessos dels menors.Quan hi hagi un patrocini o finançament extern,la independència, la imatge de l'AEPi els valors i fins en que aquesta se sustenta han de ser protegits al màxim.

L'AEPbuscarà finançament extern en institucions que comparteixin els seus valors.En cap cas acceptarà el patrocini d'aquelles institucions o de la indústria de les quals la pràctica, principis o estratègies entrin en conflicte amb els valors de l'AEP,com ara la indústria que hagi estat manifestament hostil a la protecció de la infància o que tingui activitats no saludables.

Que bé va tenir un codi d’ètica per saltar-se’l! Perquè fan tot el contraridel quediu el seu codi, perquè tenen un codi??Si els professionals que han de vetllar per aconseguir la millor alimentació per les nostres criatures es venen al millor postor... en qui podem confiar?

Sóc una idealista, a vegades un pèl innocentifins que no em demostren el contrari sempre penso que tothom és com jo... però arribats a aquest punt em temo que ja se’ls ha vist el llautó als senyors i senyores de l’AEP. Cal recordar que fa poc menys d’un any el comitè de lactància de l’AEPva abandonar el vaixell, aquell gest va ser un crit d’atenció sobre la situació que es vivia i es viu. El comitè de lactància que estava format per grans professionals i experts en lactància no podia permetre la publicitat enganyosa ni l’aval de l’AEPen certs productes. Gràcies per tenir ètica i ser conseqüents!