Criatures 05/09/2011

Àrea de servei 24h

Hola a tots, torno amb energies renovades després de perdrem per Galícia. La idea era no pensar en tetes però no hi ha res a fer!

Hem passat uns dies amb la Bea, presidenta de FEDEGALMA i la seva família. El seu marit Fèlix i els seus fills Iván i Alicia.

Hem campat per mil llocs; de la platja a les valls més solitàries, passant per restaurants, parcs fluvials....Mil llocs on també els incidents es repetien: caigudes, cansament, enuig, gana, felicitat.... I la teta ha resultat ser com un àrea de servei. Amb la teta tot es soluciona i es veu el món amb un altre color. La teta ho cura tot.

L'estampa més bonica va ser en una vall perduda a prop de Muras. Quan vam arribar la temperatura exterior era d'uns 15 graus, així que res com una mica de llar de foc per sentir-se millor ( si gent, en ple agost amb llar de foc i polar. Flipant). La peque de la casa tenia son, així que la Bea es va asseure prop de la llar de foc i l'alletà mentre fèiem petar la xerrada. L'Alicia es movia a la seva falda, buscava la postura, recargolava el braç per dins la samarreta de la seva mare i finalment es vas adormir... Quina tendresa.

Dies abans havíem anat d'excursió amb la Susana i família. El seu petit Tristán que acaba de fer un any, jugava despreocupat i feliç.

De visita al castell de Sant Felip la Susana s'asseu per alletar-lo, tot i que amb el fulard que porta li pot donar en marxa, una pausa al camí per agafar forces i tornar a començar. La teta sempre a punt.

A la tarda anem a la platja, sorra finíssima i aigües gelades. El petit gateja per la sorra, s'arrebossa per ser exactes, xipolleja a la vora de la mar i evidentment es cansa, o té set o fred o ves a saber. La Susana l'alleta, la sorra no l'amoïna i ell fa teta com si tal cosa, teta amb sorra de platja que segur que té un extra de iode! Preciós!

I com tot, les vacances s'acaben i és hora de tornar cap a casa. Hem viatjat en cotxe i calia fer una parada al camí per recuperar-se de tanta carretera, Astorga ens acull.Sortim al carrer que es Festa Major. Són les 10 de la nit i fa un fred que pela. Tot i que anem a zones concorregudes ningú alleta. Es més als cotxets veig les fundes dels termos dels bibes. Se'm fa estrany.

Anem a la fira. Hi ha paradetes d'artesania. Hi ha noies bolivianes i peruanes que venen cosetes. M'hi fixo i una d'elles té la criatura embolicada amb mantes de coloraines, l'alleta mentre despatxa. A la següent parada un noia asseguda alleta una criatura d'un anyet. La miro, em mira i a les dues sens escapa un somriure.

Però l'endemà vaig decidir que faria aquesta entrada, us explico perquè. Quan vam baixar a esmorzar una família es va asseure al nostre costat, amb un nen d'uns 7 mesos i una nena de 5 anys.

El nen estava nerviós, ploriquejava. La mare de cop es va adonar que s'havia deixat la bossa dels bibes al cotxe. El pare va sortirt corrent, i portà la bossa, va trigar uns 4 minuts. Ella va començar a preparar el bibe: l'aigua, la llet i un caçó de cereals.

Portà el preparat al amo del local que anavade bòlit, vatrigar uns 5 minuts més en aconseguir que liescalfés la llet. La mare va comença a remenar el bibe, la criatura es queixava i ploriquejava. Els avis li deien queera un golafre, que la llet ja estava però que havia d'esperar. Per fi la mare li donà el bibe a l'avia que li ofereix de seguida al petit. Peròfa dues xuclades i plora.

La lletera massa calenta i no la volia, l'avi es posà una gota al canell per verifica que cremava massa. La mare surt corrent als serveis per refredar-la ( amb aigua freda suposo) mentre els avis li repeteixen que és un llepafils, que vol la llet a la temperatura exacte. La mare surt corrent del serveis amb el bibe. Li donen i la vol, en escassos tres minuts s'empassa els 180 ml!!

Semblava que tenia més gana però ja s'havia pres el que li cal, no li tocava resmés.

Van trigat una mica més de 25 minuts en poder alimentar el nen. D'esquitllada em miravala nena de 5 anys, ella també tenia un bibe de llet de fórmula amb xocolata....

I jonomés pensavaen l'Alicia i la Bea, en la Susana i el Tristán... I en la seva teta 24 horesal seu servei!