Menjar bé per créixer millor

Gemma Ros

Perquè la fruita és millor sencera que en suc?

orange-320721_1280 Zoom

orange-320721_1280

Per fer-te un suc de taronja natural utilitzaràs de mitjana unes 3 taronges. En canvi, et costaria molt menjar-te 3 taronges senceres seguides, oi? Així doncs, bevent un suc prendràs moltes més calories (i això suposant que, a més, no t’hi afegeixes sucre).

D’altra banda, al fer el suc s’elimina gran part de la fibra de les taronges, per tant, t’aporta molta menys fibra. Això fa que també tinguis menys sensació de sacietat. A més, quan mastegues els aliments ets molt més conscient que estàs menjant. Cosa que no passa quan et veus un suc. És tan ràpid que no et sembla ni de lluny que t’hagis pres 3 taronges.

És interessant saber que la OMS afirma que hi ha un alt nivell d’evidència sobre el fet que el consum de fruita és un factor protector de l’obesitat. En canvi, els estudis científics corroboren una probable relació entre el consum de sucs de fruites i l’obesitat. Per tant, és recoamanable reduir el consum de sucs de fruita per evitar l’obesitat i, al mateix temps, augmentar el consum de fruita sencera.

Així, si tens set, la millor manera d’hidratar-te és prendre aigua. I la fruita, menjar-la sencera.

Aquest tema i molts més els tractarem al curs online "Aprendre a Menjar Bé", de la Fundació Universitat de Girona. Aquí hi trobaràs més informació: http://www.fundacioudg.org/curs-despecialitzacio-en-aprendre-a-menjar-be-on-line.HTML