Criatures 07/07/2013

Que juguin, que seran uns adults creatius

2 min

La capacitat de jugar és una actitud vital.

“Si juguen tindran una actitud positiva, optimista i creativa”, m'assegura la Imma Marín, directora de Marinva.

A més quan es juga, es fa un esforç, però com és un esforç fet amb plaer és molt lleuger, no cansa. “Per això és tan important jugar, perquè no només és divertir-se, sinó que és una capacitat bona per a la salut física i mental de les criatures”.

Les criatures fan moltes activitats extraescolars, però juguen poc. I això que hi ha joguines tan seductores com el coet espacial de Barruguet (vegeu-lo a la foto).

A més, a partir dels 6 i 8 anys, el joc disminueix, i es concentra bàsicament en videojocs, “que no és que sigui dolent, però el repertori lúdic hauria de ser més ampli”.

Curiosament, en aquesta disminució, les nenes són les primeres que abandonen els jocs abans que els nens. I per què? “Perquè no està valorat com una activitat productiva, perquè la tendència social és fer créixer les criatures ràpidament; confonem la nostra autonomia amb la de les criatures”.

He conegut tres dones molt creatives. Totes m'asseguren que de petites van jugar tant. Sónla psicòloga Marina Ferrer, l'arquitecta Susana Verger i la dissenyadora Sonsoles Llorens.

Totes tres saben perfectament que el dia a dia et deixa poc temps per comprar i cuinar i encara menys per anar a buscar regals.

Per això, el 2010 van crear la botiga online Júlia i Jana, que té com un dels paquet estrella un de compost per tres llaunes. “El paquet el vam batejar amb el nom “Et dono la llauna” (vegeu-lo a baix), perquè està pensat per regalar tres productes selectes a aquella persona que li has d'agrair un favor que t'ha fet”, diuen.

“Et dono la llauna” conté una llauna de sardines de xocolata de la cuinera Mey Hoffaman, un obrellaunes d'orelles, una llauna espelma de llimona i una llauna crema hidratant feta amb oli d'oliva (per a la pell) de la marca La Chinata.

Si el client que entra al web té altres idees de regals, la Marina, la Susana i la Sonsoles els ho preparen. “Fem altres lots amb llaunes d'escopinyes, de bombons o d'infusions”. La idea de Júlia i Jana és preparar amb uns embolcalls sorprenents unes productes de qualitat, seleccionats amb cura a botigues diferents, i que si haguéssim d'anar a buscar un per un hauríem de recórrer quilòmetres.

Una idea tan creativa, original i seductora ha sortit de tres amigues que, de petites, van jugar tant i tant.

stats