L'apunt docent

Jordi Roca i Font

Fer més i millor amb menys

Es veu que el Departament ha engegat un pla per reduir el fracàs escolar i que farà unes auditories pedagògiques als centres que tenen pitjors resultats de les proves de competències de sisè de primària. Aquestes auditories (entenc que externes) analitzaran els resultats i programaran un pla a seguir per determinar quins canvis calen a l'escola per a millorar resultats.

Zoom

Molt bé però, jo em pregunto, no és precisament això el que fem a les escoles? No ens dediquem a analitzar fil per randa els resultats, descobrir els punts dèbils i cercar formes de millora per veure si els resultats següents són millors? Cal que vinguin de fora per dir-nos quin pla hem de seguir quan som precisament els mestres els que coneixem millor els alumnes i la idiosincràsia del centre i l'entorn?

Entenc que és inspecció qui controla que les coses es facin bé a les escoles i alhora assessora els equips directius; no acabo d'entendre què poden aportar en positiu uns auditors externs i tampoc veig gaire clar el desplagament de recursos humans que pot suposar tot plegat. El que sí que sé és que aquest curs han començat 10000 alumnes més i hi ha els mateixos mestres per atendre'ls i per tant es multipliquen les tasques dels docents. El President Mas ho té clar: hem de fer més i millor amb menys. D'acord, però en aquestes circumstàncies hem de fer la mateixa feina dues vegades?