L'apunt docent

Jordi Roca i Font

Quina #wertgonya

Els periodistes i els guionistes del Polònia no es poden queixar, no passa dia sense que algun personatge de l'oest obri una nova polèmica esperpèntica contra el nostre país: quan no són els tancs són les deportacions extremenyes, quan no són les amenaces de boicot són les amenaces de sortida d'Europa. I el que ens falta per sentir... Aquest matí el ministre d'educació José Ignacio Wert s'ha afegit a la festa i ha dit que a les escoles catalanes es creen independentistes. En la línia d'altres polítics que fa anys relacionaven les ikastoles basques amb els radikalsabertzales al País Basc, es veu que ara toca vincular l'apogeu independentista català amb la tasca que fem a les escoles.

El ministre Wert, com tota aquesta colla, no pode

15052011171.jpg Zoom

15052011171.jpg

n entendre que en acabar la primària els resultats en castellà a Catalunya estiguin fins i tot per sobre de la mitjana estatal. I sort que maltractem la llengua castellana, en cas contrari els deixebles del Siglo de Oro nascuts a Catalunya amuntegarien tants Premis Nobel a l'entrada de cada escola que no hi podríem ni entrar. Jo d'ell em preocuparia per les Comunidades Autónomas monolingües que tenen resultats en castellà per sota dels nostres. Com és possible que tinguin pitjors resultats quan allà no s'han de dedicar a adoctrinar criatures a l'estil nord-coreà? Això és digne d'estudi, senyor Wert. Dediqui's a controlar aquestes coses perquè a Catalunya, per sort, la majoria dels alumnes acaben l'escolarització obligatòria dominant les dues llengües oficials* sense conflictes.

La veritat és que hi ha una cosa que els descol·loca molt, massa; no poden entendre que un milió i mig de persones reclami sortir del Regne d'Espanya i ho vulgui fer a les bones: sense violència, amb arguments de pes, amb civisme, sense arguments "de raça" ni ADN i parlant-ne amb normalitat. Els veïns veuen que aquesta vegada va de debò i estan nerviosos. Saben que aquesta vegada la cosa no serà un altre 6 d'octubre, ara no val improvisar perquè la base d'un estat nou d'Europa s'està creant sense aturador.

* I els que acaben sent monolingües ho són per la manca de control en la immersió.