L'apunt docent

Jordi Roca i Font

Propostes no constructives

Quan rebo algun e-mail amb un FW:Reenvia a davant ja em ve un ai, ai... . Normalment ni l'obro; llegint l'estupidesa del títol la missiva ja es guanya un repòs etern a la paperera de reciclatge però llegint títols com "Protesta contra el calendari escolar" hi faig clic per llegir de què va. Aquesta vegada la carta, escrita íntegrament en castellà,l'escriu una mestra que treballa a l'escola pública catalana i va dirigida a tot el col·lectiu de mestres, comencem bé. No, no es queixa de la política de regalar a tort i a dret nivells C de català o certificats per ensenyar en llengua catalana, es queixa del nou calendari escolar: diu que hem de reivindicar els nostres drets amb mesures més dràstiques i que la unió fa la força.

Proposa que el curs que ve els mestres ens neguem a fer cap tipus de sortida cultural, excursions o colònies. Seria una manera de pressionarl'administraciója que segons ella les vagues no serveixen per a res. Diu: "..os agradecería que rulárais esta idea y que os unáis a la propuesta: EL CURSO QUE VIENE NI EXCURSIONES , NI TEATROS, NICOLONIAS, NI SALIDAS EXTRA DE NINGÚN TIPO." Així, en majúscules.

Bé, d'entrada passo de "rular" aquesta idea perquè a l'escola quan fem una sortida no la fem perquè ens dóna la gana, la fem per algun motiu que complementi objectius curriculars i en el cas de les colònies per un conjunt de motius també de convivència. Em pensava, ingenu de mi, que tot el col·lectiu això ho tenia clar.

Per veure les intencions de l'e-mail , que no he rebut signat, us deixo amb una frase: "Me quedan muchos años de profe (si no me toca la lotería, claro) y no hago más que ver cambios en negativo...HAY QUE HACER ALGO".