L'apunt docent

Jordi Roca i Font

Propostes constructives per la setmana blanca

El nou calendari escolar, com tots els temes que parlen d'educació, aixeca polseguera i promet ser motiu de protestes diverses i potser també de vagues.

Avui no em centraré en analitzar ni en opinar sobre el nou calendari en la seva totalitat de canvis, simplement vull comentar un dels temes que han sortit les últimes setmanes que és la suposada manca de monitors per la ja famosa setmana blanca del febrer o març.

La meva proposta toca de ben a prop les facultats de magisteri: tenint en compte que el nou calendari pretén canvis importants seria bo que els futurs docents se n'aprofitessin d'alguna manera. I si els futurs mestres organitzessin les activitats a les escoles com a pràctiques de carrera supervisades pels propis tutors de la facultat? no seria la manera d'acostar-los amb més responsabilitat a les escoles, encara que sigui només una setmana, i aconseguir que agafessin més experiència? actualment a l'escola vénen estudiants de pràctiques que tenen un paper força secundari pel que fa a l'organització d'activitats, jo crec que tothom hi sortiria guanyant. També podrien ser organitzades per monitors titulats i futurs mestres conjuntament, la qüestió és seure i parlar-ne, oi?

Una societat com la nostra que ha estat capaç d'organitzar un dels millors Jocs Olímpics de la història, desenes de mundials de tots els esports i actes de repercussió mundial no s'ha d'espantar per una setmana a un any vista; podem fer això i molt més, és qüestió de proposar-s'ho.