280 estudis corroboren que la lactància materna evita la SMSL

Són nombrosos els estudis que demostren les virtuts i avantatges de l’alletament matern tant per la salut de la mare com per a la de la criatura. El darrer, aparegut a The Time, apuntava que donar el pit als nadons evita que pateixin la Síndrome de la Mort Sobtada del Lactant (SMSL).

Ara, però, s’ha anat més lluny i científics de la Universitat de Virgínia han revisat 280 estudis realitzats entre 1966 i 2009 sobre aquest tema per concloure que, efectivament, els nens que són alletats tenen menys possibilitats de patir SMSL i “l’efecte és més gran quan la lactància és exclusiva”. En concret, les dades apunten que el risc baixa un 60% en el cas dels que prenen pit i fins un 73% quan l’alletament és exclusiu, segons publica Evidencias en Pediatría.

La conclusió principal d’aquest gran anàlisi d’estudis és que “la lactància materna ha de recomanar-se tant a les maternitats com a les consultes de Pediatria d’Atenció Primària pels seus nombrosos avantatges, entre ells el possible efecte protector sobre la SMSL. Dins els consells per a la prevenció d’aquesta síndrome (posició al dormir panxa enlaire, ús del xumet quan la lactància materna està ben establerta), la lactància materna ha de recomanar-se com un factor protector més”.

Informació relacionada:

L’alletament pot reduir les morts sobtades dels nadons

Comenta

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús