Tants anys, tants jocs

Entre 4 i 6 mesos

Els nadons observen els objectes, els exploren, se'ls posen a la boca, els toquen o els acaronen.

Entre 6 i 12 mesos

Desenvolupen un joc basat en la conducta repetitiva que provoca un efecte determinat, com, per exemple, llançar un objecte a terra per sentir el soroll que fa o veure com el recullen i li tornen a donar. Altres exemples: el joc del tat, en què l'adult es tapa la cara i després l'ensenya.

A partir de l'any

Les criatures imiten el que veuen fer. Posar i treure el menjar de les cassoles de la cuineta. Utilitzar els ganivets de joguina per tallar pa. Pentinar els cabells de la nina amb un raspall. És l'anomenat joc funcional, perquè fan servir els objectes per a la funció per a la qual estan dissenyats.

A partir dels 2 anys

Des d'aquest moment i fins a l'etapa adulta, comencen a fer servir el joc simbòlic. Les representacions mentals s'exterioritzen pel llenguatge, la pintura, la música... Si un infant no ha desenvolupat el joc simbòlic als 5 anys, cal investigar-ne les causes.