Manualitats. Un mercat per explotar

Els jocs didàctics que agafen les manualitats com a referència, que als països nòrdics fa anys que són tendència, al nostre país encara són un sector a explotar. Qui fa aquesta anàlisi del panorama de les joguines actual és Rosario Carrió, directora general de l’empresa Joguines Cayro i gran coneixedora d’aquest sector en l’àmbit internacional. Comenta que en territoris càlids com el nostre “el carrer, la bicicleta i pilota” encara manen, mentre que en països on fa més fred s’aposta per un entreteniment que necessita les mans, però també d’un grau més gran de concentració de l’infant. En l’empresa de la qual és responsable no han volgut girar l’esquena a una tendència que els experts qualifiquen d’imprescindible per al desenvolupament emocional i físic del nen i han creat una línia de jocs, el Do It Yourself, que impulsa la imaginació de l’infant. “Tu al nen li has de donar certes indicacions. Li has de dir: «Amb el material que et dono pots fer això, però també moltes altres coses». En definitiva, es tracta de crear i compartir”, resumeix Carrió.