B.V.

‘Kano’: tot un joc, tot un repte

“Tothom hauria de ser capaç de crear tecnologia, i no solament de consumir-la”. Amb aquest esperit neix Kano, un joc educatiu per a infants (i adults) que consisteix a construir un ordinador propi i que permet programar, de manera intuïtiva, aplicacions informàtiques. Està previst que aquest mes de juliol arribin els primers exemplars d’aquest joc. La placa computadora britànica Rasberry Pi n’és la distribuïdora, i funciona amb memòria RAM i xip gràfic, sense disc dur i amb una targeta SD.

L’objectiu del projecte el va marcar el cosí petit d’un dels fundadors de Kano : perquè no sigui avorrit ningú ha d’ensenyar com funciona, l’ha d’anar descobrint un mateix, i ha de ser senzill i divertit com un joc de Lego. Li han fet cas i els 200 primers prototips del joc han tingut molt bona acollida. Així, aquest kit de construcció d’un ordinador conté un teclat, els cables, un altaveu, un connector wifi, la caixa, els adhesius i el programari.

Segons explica la mateixa pàgina web de Kano, el kit s’ha fet amb centenars d’infants, professorat, enginyers i artistes de tot el món d’entre 6 i 81 anys, i els programes i les històries del joc es poden trobar en deu idiomes diferents. Els llibres de Kano estan dissenyats com si fossin manuals d’un joc de construcció, amb objectius concrets per als infants, que tan sols han de construir l’aparell a partir de les indicacions de les instruccions. Tot un joc, i alhora tot un repte.

Nascut el 2012, el projecte s’ha posat en pràctica arreu del món. S’ha comprovat que interessa a petits i grans, ja sigui per jugar o per educar la canalla a partir del joc i la informàtica.