Despesa

e

"Un dels problemes dels autocars escolars és que no estan obligats a tenir cinturó de seguretat si es van fabricar abans que s'aprovés la normativa reglamentària, el 2007", afirma Lluís Puerto, responsable tècnic de la Fundació RACC. Així que actualment hi ha autobusos que circulen sense cinturó mentre que uns altres sí que en tenen, i tots dos compleixen la normativa. "Des de la Fundació RACC havíem previst que, al cap de 16 anys d'haver-se aprovat la legislació, s'haurien substituït les unitats velles, per unes de noves amb cinturons", explica Lluís Puerto. Però "amb l'actual context econòmic hem d'allargar més els anys; es trigarà més a renovar-los".

D'altra banda, el tècnic de la Fundació RACC opina que "no és viable que els autobusos disposin de cadiretes plegables per a les criatures, perquè és molt car". A més, cal tenir en compte que les empreses fan servir les mateixes unitats per a diversos usos, no sempre són per al transport escolar, de manera que les empreses no "poden fer una inversió tan important perquè només sigui un dels seus serveis".

Així doncs, des de la Fundació RACC entenen "que no hi ha una solució fàcil". Això sí, recorden que quan es contracta un servei escolar es pot exigir que hi hagi cinturons. I precisen que "els menors de 3 anys haurien d'evitar els trajectes en transport públic, perquè la normativa no exigeix que portin cinturó". De fet, conclou Lluís Puerto, "a la societat no hi ha alarma social, perquè no hi ha xifres d'accidents amb transport escolar que ho indiquin".